En liten lista om böcker

Book Worm by boopsie.daisy.

Bild från http://www.flickr.com/photos/boopsiedaisy/3427374474/

Som läsare är jag: Allätare. Jag läser nästan precis allt. Jag älskar böcker med fina omslag och jag måste erkänna att det händer att jag köper en bok för att omslaget är så fint. Men det är också så jag har hittat många favoriter som jag aldrig hade hittat annars. Jag tittar sällan efter en speciell författare, jag kan istället stå i timmar i en enda bokaffär och läsa på alla böckers baksida för att hitta en att ta med hem. Helst skulle jag ta med mig alla.

Senast lästa bok: Twenties girl av Sophie Kinsella

Senast påbörjade bok:
The Selected Works by T.S Spivet av Rief Larsen, en bok som är alldeles fantastisk. Sen kom juridiktentan i vägen så den har legat orörd ett tag. Men nu har jag sommarlov så nu ska jag läsa massor med böcker.

Senast köpta bok/böcker: Hmm det var nog faktiskt den... Jag har inte köpt böcker på länge, jag är nog sjuk.

Favoritförfattare: Oj massor! Jane Austen, Jonathan Safron Foyer, Sophie Kinsella som skriver de bästa må-bra-böckerna i världen...och bara för det kommer jag inte på fler.

Jag läser allt av:
Jag funkar inte riktigt så, jag har jättesvårt att läsa allt av en författare för jag blir alltid så besviken. En bok har på något sätt en egen själ som inte binder samman den med alla andra som samma författare har skrivit. Jag läser allt som verkar intressant istället.

Jag läser helst inte (genre/författare):
Jag hade världens sci-fi period när jag var yngre med J.R.R Tolkien och massa andra men nu blir jag mest bara trött på övernaturliga krafter och magiska stenar och allt vad det nu är.
Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Böcker om språk, Frankrike, om böcker i allmänhet, om foto, psykologi...

Förutom svenska läser jag gärna:
Engelska, speciellt om det är orginalspråket.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger:
The Girl With Glass Feet av Ali Shaw som jag fick i världens finaste paket hemskickat av Frida och The Selected Works by T.S Spivet

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Haha alla böcker som finns typ. I´m hopeless.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Jag har aldrig riktigt gått på antikvariat för att leta böcker, om det inte varit studielitteratur... Hemskt dåligt av mig, man kan ju verkligen hitta världens fynd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0