Fortfarande sjuk...

Detta är alltså dag tre med feber över 39 grader och jag håller på att bli tokig. Just nu är jag bekvämt nerdrogad av alvedon men ibland blir jag ändå lite knäpp. Som exempel:

-Imorse svarade jag Kjell när det ringde på vår hemtelefon. Det var min gammelmoster som ringde och hon blev hemskt förvirrad. Även om jag kände igen hennes röst fick jag ändå inte ihop det och kontentan blev att hon bad om ursäkt för att hon ringt fel och jag svarade att det inte var något problem och så la vi på. Hon ringde igen för några timmar sen och då gick det lite bättre.

- Jag skulle göra en fläta av luggen men somnar och när pappa kommer hem efter att ha handlat sitter jag böjd över köksbordet och sover, med en halv fläta i håret och håller fortfarande i håret.

- Jag läser massor av chic-lit-böcker och är övertygad om att alla handlar om mig och pojkvännen. Trots att huvudpersonerna inte liknar oss. Inte alls faktiskt. Pojkvännen blir också ganska nervös av att jag ringer honom och tjuter "men det är så fiiiiiint ju!"

- Jag har lock för öronen plus ett envist tjutande i ena örat vilket gör att jag hör absolut ingenting. Detta gör att våra grannar frågar mina föräldrar varför jag numera inte svarar när folk hälsar på mig. Hmm.

Med andra ord blir jag knäppare än vanligt när jag är sjuk och skulle inte alls bli förvånad om det här med att hålla sig inomhus när man är sjuk inte handlar så mycket om smittorisken utan om att skona alla andra från mina knasigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0