två

Om två minuter
Måste jag smörja in mig med efter-sol kräm efter att ha fastnat i boken Desirada lite för länge på vår soliga balkong

Om två timmar
Tar jag väska och min sprillans nya Iphone och traskar iväg till tunnelbanan. Ikväll är det Spanien-Tyskland i semifinal och det firas med middag med fina arbetskamrater.

Om två dagar
Har jag klippt håret och packat väskorna för att åka ut till landet och rensa ogräs. Jag längtar hemskt mycket.

Om två månader
Hoppas jag att jag går runt med en väska full av tunga böcker och huvudet fullt med allt nytt man lär sig när man börjar plugga. Hoppas hoppas hoppas!

Om två år
Är jag i Paris. På ett café vid Sorbonne och beklagar mig över konstiga franska verb medan pojkvännen skrattar åt mig. Det vore alldeles alldeles underbart.

(Listan är förresten lånad av elsa billgren, en av bloggarna på elle.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0