Shoppingsöndag

Hej och hå vad fort en helg kan gå! Hockeyn igår slutade med förlust (satana perkelle!) trots starkt stöd på läktaren. Vi var två supportrar igår, jag och Eddy, till skillnad från förra veckan när det var jag mot halva Nynäshamn.

Jag var iallafall väldigt imponerad av pojkvännen som var bäst på isen (och jag är bara liiite partisk) och att han inte var på dåligt humör resten av kvällen för att de förlorat. Jag trodde det faktiskt och stålsatte mig lite för att bara få enstaviga svar resten av kvällen. Men så blev det inte!

Ett bra slut på kvällen blev det med pizza och godis hos Eddy innan jag kom hem vid halv fyra. Drömde mardrömmar om ett Criminal Minds-avsnitt vi såg om unga kvinnor som blev kidnappade, torterade och sen huggna i bitar. Varför måste jag kolla på sånt? Varför, varför, varför?!

Idag tog jag med mig mamma ner på stan och köpte böcker till min överfulla bokhylla. Det är roligt det där, jag har en tendens att glömma bort hur mycket böcker jag faktiskt har när jag går in i en bokaffär. Tanken flyger ut genom fönstret och inte ens när jag kommer hem får jag dåligt samvete. De måste ju bo någonstans, alla böcker, eller hur? Då kan de ju bo hos mig!

Jag försvarar mig lite också med att

1-
Just de tre jag köpte har jag letat efter med ljus och lykta och nu fanns de bara där, under högar av Gossip Girl-böcker.
2- De var faktiskt rea på dem, vad hade jag då för bra anledning till att inte köpa dem?
3- På påsen står det "Äntligen" vilket alltid får mig att fnissa. Hur tusan kom Gert Fylking på att han skulle lura sig in salen där årets Nobelpristagare presenterades och skrika det varje år? Och hur kul är det inte att Horace Engdahl blev så himla sur varje gång?

Plus att jag fick tre stämplar, vilket betyder att jag kommer få en bok gratis tillslut. It´s a win-win situation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0