Mellanamerika?

Vi har precis ätit middag. Ja mina damer och herrar, klockan är halv fyra och vi var klar med middagen för en halvtimme sen. Är min familj knäpp? Jajemensan men himla rolig är den.

Min farbror och hans fru har varit här precis, alltid jätteroligt att se dem. Så fort de är här dock, förstärks alla vikströmska-drag vi alla har, som att aldrig ge sig i diskussioner eller sitta och märka på ord, vilket oftast gör att mamma och faster sätter sig i ett annat rum. Jag tycker aldrig att jag är så vansinnigt lik min far men jo det är jag. Jag erkänner, jag kan sitta i tjugo minuter och tjafsa om att gazpacho är en spansk kall soppa men att carpaccio är rått kött, så vad är det far min egentligen menar?

Dagens stora diskussion handlade om Haiti och att pappa hävdade att ön tillhör mellanamerika och inte västindien. Sen ändrade han sig och sa att rent ekonomiskt och ekologiskt tillhör det mellanamerika. Detta är då typiskt vikströmsbröderna; man ska svänga sig med väldigt stora, fina ord som man inte riktigt vet vad de egentligen betyder men de låter himla bra i sammanhanget. Som att ekologiskt tillhöra ett annat land? Hur gör man det?

Sen kom vi ju fram till att mellanamerika är ett samlingsnamn för västindien, centralamerika och mexico. Efter lite mer diskussion.

Det gör ju mig otroligt irriterad och tycker att de inte vet vad de pratar om och att alla istället ska lyssna på alla smarta saker jag säger.

Sen fortsatte jag och min farbror och diskuterade psykologi men var inte alls på samma plan, till jag upptäckte att det han egentligen pratade om var pedagogik och jag pratade Freud. Lost in translation.
Sen fortsatte vi med religionen och sen tack gode gud var middagen klar.

Om någon skulle sätta mig, min pappa, min farbror och min kusin Daniel i samma rum och låta oss diskutera något skulle vi sitta där för alltid. Vi är de envisaste i hela släkten.

Ikväll blir det hockey igen! Kameran är med och jag är övertygad om att LHC vinner igen. Bäst att inte låta min pappa vara med och diskutera det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0