Lotus

Åh vilken dag! De senaste dagarna har jag sovit cirkus tre timmar per natt så igår somnade jag som en stock och vaknade först halv tolv. Idag mår jag som en prinsessa!

Igår träffade jag Linda, senast vi träffades var i september (!). Tänk så fort tiden går. Vi satt och pratade fyra timmar tills vi båda var alldeles trötta i huvudet. Nästa gång vi ses blir inte om tre månader hoppas jag!

Idag väcktes jag av att Amanda hörde av sig när hon var tillbaka i stockholm över dagen så vi traskade iväg till stadsmuseet för att titta på utställningen om Stockholm som filmstad. Allt från Milleniumfilmerna, som paret bredvid oss trodde var Beck, och Hipp Hipp Hora! till Nils Poppe och svart-vit film, riktigt bra var den. Hemskt kul att se henne också, det var ett bra tag sen.

Sen gick vi och drack fruktdrinkar på Café Lotus i ett par timmar till. Det var som att sitta mitt i en scen ur Tusen och en Natt med tunga tyger i taket, mastiga väggfärger, ikonbilder och levande ljus överallt. Dit vill jag gå igen!

Nu ligger jag hemma och slöar och har hemskt dåligt samvete för att jag inte pluggar. Bäst att ta tag i det, see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0