Hur knäpp är jag på en skala?

Som sagt, nu drar allt igång på riktigt. Efter att ha letat studielitteratur hela morgonen, som kommer göra min plånbok ganska tom, och åtminstone försökt att förlika mig med vetskapen om att jag inte kommer kunna plugga religionshistoria den här terminen eftersom det krockar med alla andra kurser (stupid, jag som verkligen ville läsa det)! men det känns ganska häftigt ändå. Och roligt. Och skrämmande, herregud, har jag verkligen tänkt igenom detta???

Men ja, jag är laddad. Hoppas jag. Ja det är jag faktiskt, det ska bli så kul! Lära sig nya saker, ha ångest inför tentor, somna med huvudet i böckerna... Jag låter helkonstig eller hur? Haha men det är så jag. När jag var liten var min största dröm att gå i en skola med stentrappor med fossiler i och klassrum med jättehögt i tak och med en lång historia av viktiga människor som gått på just den skolan. Att få springa runt med en väska full med böcker och sitta i stora salar med en föreläsare längst fram. Tokig? Ja, alla gånger. Tittat på för många filmer och tv-serier i collegemiljö? Damn right haha.

Nu har jag hamnat i en liten del av den drömmen och jag trivs. Men jag återkommer med uppdatering när jag tentorna närmar sig, då lär det låta annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0