Ett hav av böcker

Det är hopplöst! Hur mycket jag än städar och stuvar undan och gör om och gör om igen så står jag i slutändan alltid med samma problem.

Jag har för många böcker.

De får inte plats! Hur jag än gör ser det helt galet ut med böcker som sticker ut överallt från bokhyllorna, skrivbordet är fullt med alla böcker jag läser på samma gång, pocketböcker, inbundna böcker, storpocket, pyttesmå, jag har allt.

Och det går inte att slänga böcker! De dör då! Det är som att bränna dem. Jag borde ge bort massor till second hand affärer men jag tycker så mycket om dem! Varenda en har en lite speciell plats i mitt hjärta och ska helt klart bo hos mig. Att stoppa ner dem i lådor och ställa ner dem i källaren...de kan ju inte andas då!

Haha ja, jag är alldeles knäpp men jag har en ganska stor svaghet för böcker. När jag blir stor ska jag ha ett helt rum med bara böcker, ett helt eget bibliotek. Vore inte det drömmen?

Någon som vet vad jag ska hitta på med alla mina böcker? Jag behöver tips!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ge dem till mig! Eller så kör vi bokbytardag :P

2010-01-21 @ 21:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0