Det sista året av ett helt decennium

2009 började med att jag, Anna och Dessi vandrade längs motorvägen mot Väsby i alldeles för tunna skor och utan reflexer. Vi var på väg hem från en knäpp men himla rolig nyårsfest och jag ringde olika taxibolag febrilt för att slippa gå hela vägen hem.

I januari fyllde jag hela 20 år och Hanna kom upp från Trosa för att fira mig i dagarna tre. Vi gick på restaurang Underbar med mina föräldrar och jag blev alldeles förälskad i libanesisk mat. Anna och Frida kom också förbi och vi skålade in födelsedagen på en liten pub på söder. Tokigt fint var det. I födelsedagspresent fick jag en Macbook och det gör mig fortfarande smått mållös. Min finaste Macbook.

I mars åkte mamma, pappa och jag på en kryssning


Vi åkte till varmare breddgrader och jag tog med mig mössan. Man vet ju aldrig.


Jag såg en söt katt i Agadir


Och hittade min gamla båt

Sen blev det sommar och jag och Anna började jobba tillsammans. Så roligt vi hade det!


Mina fötter såg ut som kassler mest hela tiden


Vi åkte till Fjäderholmarna en dag

Sen blev det höst och jag började jobba massor igen. Jag gick på chokladmässan, pappa blev sjuk igen och jag och mamma pendlade fram och tillbaka från Huddinge sjukhus. Jag drömde mig bort till Winnerbäck och Melissa Horn och hade aldrig hört något bättre.

Jag gick på bio och hockey, åt middag på Wok House hur många gånger som helst, drömde om att köpa en kanin, försökte höra skillnad på alla öh, äh och blö i franskan, började sjunga i ett band och gick på museum.

Sen blev det vinter och snö, Anna gick hårvisning och vi partade med BSB. Sen plötsligt var det jul.


Vi firade lite hemma


Och lite på Huddinge sjukhus.


Sen var det nyår och vips så var ett decennium slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0