Juridik och OS

Nu är jag hemma! Herregud man blir alldeles trött i huvudet av juridiken men det är himla kul. Det är t.o.m värt att släpa på en lagbok som väger bly. För det gör den faktiskt, jag överdriver inte. Bara lite. Ytterst lite.

Det märkligaste idag var dock när min lärare frågade mig om det hänt något roligt sen sist. Inte för att det är märkligt i sig, han brukar ha det som grej att börja varje lektion med det, mest för att komma ihåg våra namn. Hur som helst, jag svarade att jag fått en jättebra fast anställning på jobbet, den är toppen verkligen, och, nu kommer det märkliga, hela rummet började applådera. Applådera. Hur coolt är inte det egentligen?

Just nu slits jag lite mellan den svenska jantelagen och att tycka att det var lite pinsamt eller att tycka att det var riktigt roligt att få den uppskattningen. Och vet ni vad? Jag skiter fullständigt i jantelägen, det var tokroligt att alla blev så glada för mig skull för jag är verkligen glad. Så var det sagt.

Jag ska nog krypa till kojs, jag är ju inte lika galen som pojkvännen som ska sitta uppe hela natten och kolla hockeyn. Jag är ju mer ett utförsåkningsfreak och sitter och letar efter vad som egentligen hände idag i storslalomtävlingen. Vonn, stjärnskottet från USA, körde ju ur och blev liggandes i backen och enligt Aftonbladet.se lät då funktionärerna Julia Mancuso starta, för att sedan tvingas avbryta efter halva åket. Jag har väldigt väldigt svårt att tänka mig att man skulle släppa iväg en åkare när en annan ligger skadad i backen, man gör liksom inte så. Det har varit en hel del tabbar i OS men om man gör så då är man bara helt dum i huvudet. Då kan man börja fundera över rekryteringen.

Om man istället redan hade släppt iväg Mancuso, vilket man ofta gör, speciellt när det är dåligt väder för att snabba på tävlingen, speciellt i grenar med lite högre fart som störtlopp och tydligen här i storslalom också, men sedan tvingats avbryta pga en oväntad krasch, ja då är ju förutsättningarna helt annorlunda. Hmm, jag hoppas verkligen att så var fallet, annars är något jävligt fel med säkerheten.

Men Sverige vann skidstafetten! Woho, bra jobbat grabbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0