Förkyld

Usch vad jobbigt det är att vara förkyld! Jag har huvudet fullt av bomull, det kliar i ögonen (första tecknet på den sabla ögoninflammationen jag alltid får), jag somnar hela tiden och, som alltid, låter jag som en medelålders man som druckit whiskey hela sitt vuxna liv. Förra gången jag lät så här skrämde jag en stackars pojke som kom till mitt jobb, han sprang tillbaka till sin mamma och sa "mamma, tjejen låter som en kille!".

Och jag måste borra i en tand! Jag är smått livrädd och ser framför mig världens största borr och världens största spruta och blir smått kallsvettig. Usch usch usch.

Hur som, det kan möjligtvis vara dags att krypa ner i sängen nu och tycka synd om mig och min pajjade röst. Kvällens stora fråga är ju så klart: Ska jag ringa pojkvännen och flörta till mig skjuts till jobbet imorrn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0