SM-mästare!

Någon dag för sent tack vare vår internetrouter men Stockholm Mean Machines slog Carlstad Crusaiders i sm-finalen! I stekande sol kollade vi på en riktigt bra match och Erik var grym! Och helt död efteråt.
Carlstad blev ännu en gång Carlstad Second Placers och jag tyckte verkligen synd om lagkaptenen Jocke Holm som nu förlorat sju finaler på åtta år. Matchspeakern gjorde inte saken enklare heller med "så om det förlorande laget kan komma och ställa sig här framme" och "det förlorande laget får sina silvermedaljer först innan Stockholm kan höja segerbucklan" hehe. Men vi SMM-supportrar jublade ju så klart.

Lagen var riktigt jämna men SMM hade marginalerna på sin sida. Tidigare under säsongen har Carlstad och Stockholm möts två gånger och Carlstad vunnit båda gångerna men, i matchen som räknades, kom Stockholm tillbaka.
Bucklan gick för övrigt sönder, knoppen ramlade av under alla fotograferingar. Bästa kommentaren kom från tränarn; "Då är det träning på tisdag igen då grabbar"!
SMM på väg in på Zinkensdamm
Erik i full mundering


Full fart!


Hängivna supportar


Jag var superglad för segern. Så många gånger man suttit där på stenläktare i ur och skur. Way to go Mean Machines!

En riktigt rolig match och jag är grymt stolt över Erik som stod för många av SMMs viktiga tacklingar. Jag känner honom!

Kommentarer
Postat av: Sommer

Haha tränarens kommentar var helt klart bäst! Mycket garv hoppas jag! :D Kramis

2009-09-21 @ 22:22:05
URL: http://sommersresor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0