Rosies huskurer

Okej så locket för örat vägrar släppa. Inte ens lite släpper det, det är som att ha ena sidan av huvudet under vatten. HELA TIDEN. På jobbet är det tillräckligt svårt att höra vad folk säger så mitt nuvarande tillstånd gör mig smått knäpp. En liten tröst i det hela är hur komisk hela situationen är, jag sitter i kassan med en glasskiva mellan mig och kunden som försöker prata med mig. Till saken hör att man inte hör något i vanliga fall heller, utan lock för ena örat. För att åtminstone kunna gissa mig till vad den andre personen säger sitter jag för närvarande med mitt vänstra öra tryckt på glasskivan och försöker ha ögonkontakt med personen jag pratar med samtidigt. Om mitt liv vore en film skulle det vara Sällskapsresan och jag skulle spelas av Lasse Åberg.

Som lösning på mina problem har mina arbetskollergor föreslagit diverse olika lösningar, allt från vanliga vedertagna knep till mer ovanliga. Tryckutjämning har jag testat och det enda som händer är att jag känner att jag verkligen har lock för örat, samtidigt som ögonen är på väg att ploppa ut. Fruktlöst.

Ett annat är näsdroppar, något som jag också testat och som än inte funkat.

Sen de lite mer ovanliga. Min arbetskompis Rosie föreslog att jag skulle hacka en halv lök, stoppa in den i en yllestrumpa, trycka den mot örat och sen sova med allt. Hmm. Jag har aldrig någonsin hört något liknande! Löksyran ska tydligen lösa upp locket. Men varför ska den ligga i en yllestrumpa?
Hon nämnde även att jag skulle ta en vitlöksklyfta och trycka in i örat och sova med under natten.
Har jag missat att lök har superkrafter?

Enligt sjukvårdsrådgivningen ska jag köpa kortisonbaserad nässpray och hoppas på det bästa. Om det inte gått över på några dagar till, då kanske man ska börja fundera på att traska ner till vårdscentralen.

Vad tror ni? Nyupptäckta superlöken eller traditionell nässpray?

Kommentarer
Postat av: Sommer

Jag tycker löken låter som en bra idé (A)

2009-09-04 @ 12:36:49
URL: http://sommersresor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0