Little miss fix it

Jag har plötsligt fått fixningsdille

Helt plötsligt har jag ordning på mina grejer, jag tittar självmant på lådor och korgar jag kan organisera mina grejor ännu mer i och idag stod jag framför mitt skåp på jobbet och visualiserade hur jag skulle vilja ha det. Och det innehöll drömmar om organiseringsfack jag kan fylla med bra-att-ha-saker och fina bilder att sätta på skåpsdörren. För att inte tala om en fin namnskylt!

Hur som, det jag lyckats ordna idag:

Jag har jobbat. Endast fem timmar dock, men fortfarande. Jag försov mig imorse också men lyckades ändå se ut som en människa när jag kom till jobbet. Förklaring: jag hade kläder på mig, hår som inte såg ut som om jag varit med i kändisdjungeln och jag hade lyckats täcka över alla blämmor i ansiktet. Ha!

Jag har vaxar mig. VAXAT MIG. Kräver ingen mer förklaring.

Jag kom ihåg att köpta expressen med medföljande band från nationalencykopedin utan att någon behövde påminna mig.

Jag fixade sminket som verkligen behövde förnyas. Och ja, lite ytligt så där men jag börjar misstänka att mina finnar härstammar till viss del från förgammalt smink. Så därför: väldigt viktigt.

Jag hann förbi Telia för att kolla upp ett nytt abonnemang som skulle halvera min nuvarande teleräkning. Galet.

Jag fick med min mina kostymbyxor från jobbet hem för att lägga upp dem.

Jag har precis tvättat mina sminkborstar för första gången i mitt liv, något jag också misstänker krävs för att få bukt på min hy.

Så jag är rätt nöjd med min dag. Hann pussa lite på pojkvännen också.

Hittade två vykort jag ska sätta upp på min skåpsdörr på jobbet. Skruttarna!
Så här såg jag inte ut efter vaxningen. Då var jag smått likblek och skakig :P
Nej nu ska jag ta och sy upp mina byxor!



Kommentarer
Postat av: Frida

Har du nytt nummer darling?

2009-09-24 @ 17:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0