Girliegirl

Det var länge sen jag var så där riktigt tjejig. När jag gick på dagis var min rosa prinsessklänning med spets det enda jag ville ha på mig men sen fastnade jag för fotboll och plötsligt blev benskydd och joggingbyxor mycket mer intressanta.
Och sen har det hängt kvar, vilket resulterat i att vardagsuniformen nu mera är jeans, tjocktröja och sneakers och de enda sminkknep jag kan är hur man sminkar över det värsta av de där blå ringarna under ögonen och hur man döljer den där monsterfinnen på bästa sätt.

Allt det känns rätt bra men en sak har jag fortfarande inte lyckats bemästra. Högklackat.

För finns det något snyggare än ett par riktigt coola killer heels? Eller att göra sig lite längre så man slipper få mjölksyra i nacken när man ska pussa på pojkvännen (haha ja, det får jag faktiskt)?

Problemet är att jag inte kan gå i högklackat. Alls. Jag verkar instinktivt tro att jag måste sätta i hela foten bara för att hälen är högre upp än tårna, vilket gör att det ser ut som om jag går och plaskar i osynliga vattenpölar. Eller har riktigt ordentliga skavsår. Hur jag än försöker kan jag inte gå så där snygg som alla fashionistor man ser överallt på stan.

Nu är frågan hur man löser detta? Universitetet har ju kurser i allt, kan man gå en kurs i detta? "Hur man går i högklackat" 7,5 poäng, det vore ju alldeles perfekt. Studenlitteraturen kunde vara ett par skor med decimeterhög stilettoklack.

Okej, så det är klart sånt inte finns. Men det vore kanske en idé att börja träna? Bara så att man, de gånger man verkligen måste ha högklackat, inte ser ut som en fyraåring i rosa prinsessklänning med spets och mammas för stora klackskor. Även om pojkvännen säkert skulle tycka att det var jättegulligt :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0