Fooling myself

Vad man kan lura sig själv ibland! Kom hem vid ett imorse efter att ännu en gång spelat biljard och ätit middag med vännerna och tyckte att det var en jättebra tid att börja städa här hemma. Somnade någon gång vid två där och tackade alla högre makter jag kunde komma på för att jag var ledig idag. Biljarden däremot gick rätt bra, jag och pojkvännen vann över två kompisar två gånger i rad. Två gånger! Vilket egentligen mest var pojkvännens förtjänst men sånt behöver man ju inte prata om så mycket.
Hur som, vaknade vid tio imorse och kände mig så där underbart utvilad, supernöjd för att jag städade så mycket mitt i natten och rätt skadeglad för att pojkvännen och Cia, en av bästa vännerna som var med ut igår, jobbade idag. Hehe. Var alldeles övertygad om att jag fått precis så mycket sömn som jag behövde och att jag skulle vara superpigg hela dagen.
Inte riktigt fallet just nu. Usch vad trött jag är! Men oj vad roligt mitt liv är just nu! Idag har jag och föräldrarna firat födelsedag hos vår gamla granne på deras kolonilott. Den är som en djungel, det är blommor överallt och om den varit lite större hade jag lätt gått vilse. Eftermiddagen har varit så rolig med massa god mat och jättetrevliga människor, även om de flesta pratade mest om fördelarna med att köpa växter på mindre växthus, istället för Plantagen och skillnaden mellan rosor och rosor. För skillnad finns det, ska ni veta! Det är bara vi vanliga dödliga som inte fått ta del av den hemligheten än. Och finns det någon som kan det här med blommor så är det Inger och Anders.
Så det kanske inte är så konstigt att jag nu sitter insvept i en filt, toktrött, med en kopp te och funderar över vad jag har ork att göra. Men nog är det värt det allt. Jag slapp ju faktiskt jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0