Ekvationer, kaffe, olikheter, procent och största cookien hittills

Ungefär så har min dag sett ut idag. Pluggandet inför högskoleprovet är i full gång och de delar som jag lägger mest krut på är NOG (nog med information) och DTK (diagram, tabeller och kartor). Matte är, som alla vet, absolut inte min starka sida. Någonsin. Svenska- och engelskadelarna känns rätt okej så jag tror att hemligheten till ett bra resultat ligger i att ta sig i kragen och besegra alla de där x:en och y:na som boken kryllar av. Och kartorna, de är inte att förglömma. Jag vet knappt hur långt det är från vår lägenhet till tunnelbanan och jag har gått den tusentals gånger. Jag har mycket att ta itu med.
Jag parkerade mig på Café Saturnus som har de största bullarna jag någonsin sett. Jag berättade om dem för pojkvännen en gång för jättelänge sen, som självklart inte trodde på mig och som stod förbluffad med den enorma bullen i händerna i säkert fem minuter. Goda är de också och absolut inte bra för mina träningsplaner.
Största latten har de också; man får en skål kaffe istället för en kopp och cookien jag åt idag tog upp hela tallriken. Så alla variablar och diagram gav mig inte lika stor lust att spela psykiskt sjuk på västerbron som de brukar. Och efter gårdagens arbete behövdes verkligen kaffe. I mängder.
Försökte hitta kurslitteraturen till kursen som börjar snart också men kvinnan i informationsdisken på akademibokhandeln såg så förvirrad ut när jag läste upp författarens namn och boktiteln att jag misstänker att jag skrivit av det fel. Jakten fortsätter imorrn!
Imorrn är förresten den stora dagen för att få bukt på mitt trollhår! Äntligen. Klockan tio imorgonbitti ska håret färgas och klippas och stylas och allt vad det nu är. Det ska bli så skönt att äntligen göra något för min egen skull, bara för att det får mig att må bra. Efter klippningen ska frisyren visas upp för finaste Frida och det ska drickas kaffe och ätas bullar och jag ska inte ägna en tanke åt att det inte är bra för mina träningsplaner.
Jag hoppas hoppas hoppas att jag hittar på fler roliga saker i veckan. Det är mycket som händer med pluggandet och annat fix och trix så avbrott är varmt välkomna. På söndag är dock biljetter köpta för SM-finalen i amerikansk fotboll där en kompis spelar för Stockholm Mean Machines och jag och Cia planerar full supportermundering med krigsmålning och banderoller. Sen kanske man ska lura iväg pojkvännen och äta crêpês?
Nu ska jag åtminstone krypa ner i sängen. Gonatt!
Dagens latte och kaka, uppätna, och högskoleprovsboken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0