Den eviga frågan, right?

Usch vad svårt det är att bestämma sig. Senast igår var jag på en utbildning på ett av mina jobb (har två. typ) och det skulle betyda ett smärre avancemang där om jag gick igenom hela den utbildningen. Samtidigt ska jag gå på en liknande utbildning på mitt andra jobb som också det skulle vara rätt coolt. Eller i ärlighetens namn, liiiite coolare.

Men båda kräver mycket tid och engagemang, plugg och struktur. Och struktur är absolut inte min starka sida.

Det som egentligen snurrar i mitt huvud är alla "tänk om". Tänk om jag skulle misslyckas? Tänk om jag skulle vara riktigt dålig? Är detta verkligen vad jag vill? Vilket av dem är viktigast? Skulle det vara riktigt svagt av mig om jag tackade nej till ett utav dem för att jag är osäker på att jag har tillräckligt med tid? Jag ska ju plugga på SU också, hinner jag det?

Jag vet ju att det i slutändan handlar om att jag måste våga erkänna för mig själv vad det är jag vill göra. Vara lite strategisk samtidigt. För jag vet att jag, om jag bestämde mig för det, skulle klara båda. Eller allt, om man räknar in allt annat som inte är jobbrelaterat. Jag skulle kanske må bra av det också, få bort lite av rastlösheten jag känner nu när jag inte har så mycket jobb. Jag vill bara inte se tillbaka på det och känna att jag gjorde det halvdant för att det skulle se bra ut på CV.t sen.

Funderandet fortsätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0