Inredningsinspiration + rast på jobbet = Wonderful

Så sitter man tillslut på jobbet med en lugn stund mellan allt som måste fixas. Kvällens evenemang är inte alls lika stort som det jag skrev om tidigare vilket välkomnas varmt. Jag har inte ens fått några blåmärken än.

Jag har blivit alldeles insnöad på inredning och omboning! Idag när jag skulle fixa träningsskor (det var världens kö dock så de är fortfarande inte fixade) gick jag in alldeles självmant i två inredningsaffärer precis bredvid. Vanligtvis brukar jag stå ut för mammas skull när vi är ute men nu har jag någon slags nyfunnen kärlek till värmeljushållare (!). Första tecknet på jordens undergång.

Men nu pratar också pojkvännen om att skaffa egen lägenhet och jag har med mycket tjat och möda lyckats få honom att lova att jag ska få bestämma hur han ska ha det. Kommer ju aldrig att hända i slutändan men ändå!

Så frågan är nu vad hur jag ska få honom att släppa tanken på att ha en stor DIF-flagga på väggen och en saccosäck. En kamouflagefärgad saccoksäck.

Om jag fick välja hur min lägenhet skulle se ut skulle den vara ljus; vita väggar och ljust golv. Sen skulle större delen av inredningen vara i ganska neutrala färger som grått, svart och natur så att man kan ha småsaker i starka färger. Lätt att byta ut och förnya. Och så vill jag stora blockljus som står så man faktiskt kan tända dem. Massor av dem.

Just nu kan jag ju bara inreda mitt eget rum och det är inte alls lika roligt. Dags att flytta för att få leva ut mina hönsmammekänslor på riktigt.



Se så fint!


Kommentarer
Postat av: Sommer

Låter typ som hur jag har inrett min nya lya i Götet (A)

2009-09-19 @ 21:20:12
URL: http://sommersresor.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Är det så? :) Bra smak du har!

2009-09-19 @ 21:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0