Fixa och trixa

Organisera har blivit mitt andranamn på sistone. Idag tvingade jag in pojkvännen på Granit för att fönstershoppa tidningskorgar och förvaringsboxar och han såg lite ut som en elefant i en porslinsaffär.  Lite sött bortkommen också där han stod bland massa grejor han inte riktigt visste vad man hade till. Och nej, vi ska absolut inte flytta ihop.
Jag är alldeles inspirerad, vad jag vill fixa här hemma! Jag ser visioner av fina korglådor att ha en del av min boksamling i, en ny tidningskorg (min nuvarande pallade inte trycket för ett tag sen och gick sönder helt), fina ramar till alla mina nyredigerade bilder och massa annat. Jag kommer ju troligtvis aldrig orka fixa allt jag planerar nu men det var mysigt på något sätt; att gå runt där och peta lite på allt och lukta på pennor. Ingenting luktar bättre än nya blyertspennor. 
Nu sitter jag och lyssnar på If a song could get me you av Marit Larsen, en av de mysigaste låtarna någonsin. Jag hörde den första gången när hon spelade den på Nobels fredskonsert för något år sen och blev alldeles förälskad. Åh vad jag tycker om att sjunga med till den! Man blir lite gladare på ett kick.
Nä nu ska jag gå tillbaka till min tekopp och mitt sjungande. Eller vänta, Lars Winnerbäck på tv! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0