Biljard och pizza

Biljard är verkligen inte min grej. Det blir alldeles för mycket att synkronisera med en kö och en boll och så ska man sikta mitt upp i allt. Jag är inte direkt världsbäst på detta med att göra flera saker samtidigt så biljard är nog inte det jag ska satsa på. Sen kan man ju lägga till att jag och pojkvännen är precis lika tävlingsinriktade och blir lika sura när vi förlorar.
Dagen blev till och med bättre än jag trott. Fikat med Linda var jättemysigt och nyttigt på många sätt. Saker jag gått och grämt mig över och som jag varit helt övertygad om varit jättestora kan numera summeras i en mening och ter sig inte alls lika hemskt. Hon har en fantastisk tendens att verkligen säga vad hon tycker utan att vara rädd för vad jag kan tänkas tycka. Med gud vad hon åker på kryssningar! :)
Sedan hittade jag Cia vid Åhléns och vi vandrade runt i stan. Bland annat stirrade vi fascinerat på när en kvinnas hund bajsade precis utanför ingången till åhléns och på den korta stund hon var borta vid ett korvstånd för att hämta en plastpåse vid ett korvstånd hann tre personer trampa i det och en nästan halka. Himla roligt att folk har så bråttom att det enda man ser är tunnelbanenedgången och absolut inget annat. Om ett barn hade legat där, hade man märkt det då?
Lite senare hittade vi le boyfriend som var nyklippt och tjusig. Tydligen hade han fått förklarat för sig av frisören att man behöver minst tre flickvänner för att det ska funka. Turligt nog höll han inte med frisören. Säger han åtminstone :P
Vi begav oss till en biljardhall där jag och Cia förberedde oss på att förlora stort, vilket vi faktiskt inte gjorde. Vi förlorade, men inte stort. Väldigt viktigt det där.
Därefter hamnade vi på en mysig italiensk restaurang och åt pizza utomhus och intalade oss att det minsann var jätteskönt att sitta där. Hösten kommer så fort nu så varje tillstymmelse till sommar håller jag hårt i. Lite märkligt dock att sitta och längta efter tjocka koftor, halsdukar och strumpbyxor när man låtsas att det är sommar.
På vägen hem planerade jag och Cia alla aktiviteter som vi ska dra ihop folk till här framöver. Här ska bowlas och åkas skridskor och bakas pepparkakor för fulla muggar. Kul ska det bli!
Nu sitter jag med en tekopp i ena handen, en bit papper i näsan för att stoppa blodet (jag tror inte ens jag har några slemhinnor i näsan längre) och varvar ner efter en dag som gått i hundratjugo. Och som blev bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0