American Tune

Att man kan vara så trött! Jag har i och för sig sovit riktigt kasst de senaste dagarna men idag slog den mig riktigt ordentligt. Ont i halsen har jag också. Igen. Jag har ju precis slutat äta dubbla doser penicilin, borde inte alla bakterier dött vid det här laget?
Efter jobbet hittade jag, efter otroligt mycket letande, en halsduk! En ljusgrå, tokmjuk stickad sak som jag nu vägrar ta av mig. Kan man sova i halsduk? 
Väl hemma hoppade jag i badet och låg i så länge att hela dag blev så där mormorsrynkig. Nu är jag peelad och insmörjd i hudkräm, håret är tvättat och inpackat, benen är alldeles lena och hela jag är alldeles mjuk. Det är alldeles underbart att få ta hand om sig själv ibland, med mobilen på ljudlös längst ner i väskan. Känns som jag laddat batterierna lite.
Nu sitter jag med en kopp te och lyssnar på vackra Eva Cassidy. Så här får det gärna fortsätta kännas. Länge.
Jag hittade faktiskt två; en i mjuktyg och fint mönster som jag blev lite kär i
Och en kopp till jobbet! En alldeles egen kopp. Nu när jag fått eget skåp kände jag mig redo för en egen kopp :P Planerar att skriva ut en textremsa och fästa runt den med alla smeknamn Rosie har gett mig. Och tro mig, de är många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0