Watch out Östersund

Nu är vi här! Vi hoppade på tåget imorse och rullade in på perrongen här i Östersund runt tvåtiden. Jag spenderade större delen av tågresan med att äta Geishapraliner och att hitta en position som var någelunda skön att sova i. Det var mysigt, jag tycker om att åka tåg.

Det första vi gjorde var att tränga in oss i minsta affären i hela stan med all vår packning och jag köpte ett par byxor. Sen gick vi den resterande vägen till hotellet, dumpade väskorna på rummet och promenerade upp till momma.

Häftig nog kände hon igen oss direkt, vanligtvis tar det en sekund eller två. Efter det blev det bara bättre och bättre, vi skrattade och sjöng och pratade och det var så roligt. Det var nästan som om hon blivit tio år yngre igen och min gamla bullmormor och det gjorde mig så glad. Då kändes det ännu bättre att ha åkt upp. Hon är så rolig momma; när hon får medicinen på kvällen sjunger hon snapsvisan "Nu tar vi den, nu tar vi den..." och fnittrar tillsammans med personalen. Sen blir jag så stolt när personalen berättar hur omtyckt hon är på avdelning. Momma då.

Jag och mamma lyckades få bord på O´Learys lite senare och åt middag och nu sitter vi här och dricker varsitt glas vin. Dag 1 i Östersund.



Från tåget

Ugh för dålig internetuppkoppling för att kunna ladda upp fler bilder. De kommer sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0