Sista dagen att söka till universitetet till våren!

Vad man gör när man egentligen borde plugga

Råkar sminka sig så illa att man ser ut som ett spöke. Eller prostituerad.

Tvättar bort allt och börjar om.

Lyssnar sönder Spotify och är Joel evigt tacksam för inviten jag fick av honom

Kollar på klippet med den döda fågeln och taxibilen på Youtube som alla på jobbet pratar om. Upptäcker att den inte var så rolig som jag trodde.

Ignorerar det faktum att mitt rum verkligen måste städas.

Försöker motstå att öppna mitt Geishahjärta jag köpte på chokladmässan. Det har gått rätt bra än så länge.

Och, det viktigaste av allt

Jag har sökt kurser till våren. Och en av dem, den jag hoppas på allra mest, Civil-militärt ledarskap på individnivå (typ, minns inte exakt vad den hette) och är på Försvarshögskolan. Det trodde jag inte för ett halvår sen, att jag skulle söka till Försvarshögskolan, om än för en enstaka kurs. Och ja, jag är hemskt nördig men jag tycker att det är lite coolt. Nu gäller det bara att komma in också.

Om en vecka, plus några dagar, går högskoleprovet av staplen! Jag hade nästan lyckats förtränga det men nu blir det dags för tokplugg tror jag allt. Och tröstar mig med det faktum att om en vecka och några dagar är det över.

Men för alla som ska söka till universitet nu, idag är sista dagen! Don´t forget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0