Band meeting

Jag ska börja spela i ett band! Ett riktigt band med replokal och som också vill spela soul och blues, precis som jag! Igår var första sångrepet och jag var jättenervös. Jag har ju inte sjungit ordentligt på... på typ två år. Så där, repa, soundchecka och sen stå inför massa människor med en mick i handen. Vilket i sig känns lite konstigt, från att jag var åtta år till jag var nitton var det den enda jag förknippade höstmånaderna med. Och december bara flög förbi i en virvel av notpapper, konstiga stämmor och en årsförbrukning av Fisherman´s friend under en enda månad.

Men nu är jag äntligen igång! Lyckokänslan går knappt att beskriva, det här är vad jag är gjord för att göra.

De andra tjejerna i bandet var grymt duktiga och vi lyckades sätta en låt med alla stämmor på två timmar innan det var dags att nöja oss för den gången. Men håll ögonen öppna, snart kommer första spelningen och då är alla varmt välkomna! Vi ska bara komma på ett bra namn först.

Kommentarer
Postat av: Sommer

Fan va ballt! :D Var påväg att starta ett band jag med, med ett gäng i plugget, om jag kunde köpa en bas från en polare till en polare. Men det blev aldrig av :( Iaf, jag ska ha plats på första parkett när ni spelar, OKEJ?!?!?! :o Jag KRÄVER VIP-plats! :D

2009-10-13 @ 21:10:12
URL: http://sommersresor.blogspot.com
Postat av: Ullis

Jag är så jävla nervös, så alla tummar blir jag jätte glad för, hoppas de går vägen:)

2009-10-13 @ 23:26:38
URL: http://ulrikalinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0