Andas ut

Äntligen! Har pratat med pappa idag och han mår, under omständigheterna, bra. Han är fortfarande rätt hög på smärtstillande så vi har mycket roliga konversationer just nu, haha. Det är med smärtstillande medel tycker han tydligen är för mesar också så så fort han får chansen kommer han sluta äta de där tabletterna. Knäppskalle.

Nu kan vardagen äntligen återgå till det normala! Hittade pojkvännen på stan idag och tvingade honom att möta sin värsta fasa : Kicks. Vad är det med killar och oviljan att gå in i en affär där man säljer smink och parfym? Han skulle köpa en after shave-kräm, det kan väl ändå inte vara pinsamt?

Det är en djungel med alla konstiga pryttlar man tydligen måste använda och det absolut roligaste var när expediten förklarade för honom att det inte går att tvätta ansiktet med bara vatten. Jag har nog aldrig sett honom se så skeptisk ut som han gjorde då och när expediten sen gick därifrån vände han sig till mig med ögonbrynen uppe vid hårfästet och sa "men varför kan man inte bara tvätta ansiktet med vatten?"

Haha jag förstår honom egentligen men jag har gjort det så länge att det är en självklarhet för mig, det känns som jag har allt smink kvar i ansiktet om jag bara tvättar med vatten. Jag tror knappt att han visste att det fanns speciell ansiktsrengöring.

Mamma och jag firade att det värsta var över med en fika på stan, att köpa skor jag är alldeles kär i och med att dricka te och äta ostmackor här hemma utan att rycka till varje gång telefonen ringer. Andas ut helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0