Allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Det här är en överlevares historia
för det är så det känns
Jag har kanske inte överlevt så mycket
men jag har överlevt allt som hänt.

Det är oktober nu och jag skrämmer mig själv.
Vad hände med allt det där som definerar mig?
Jag står vid gränsen, är rädd att ramla ner
Mina knogar vitnar men jag orkar inte mer.

Jag ser mig om i blindo efter något att hålla fast
fumlar runt i mörkret efter någons varma hand
Någon som på något vis skulle göra allting bra
och jag kunde blunda där i mörkret utan något ont att veta av.

Men så slår det mig, allt det där jag redan vet
den enda som kan göra nåt, det är jag och allt jag vet
är att jag är för gammal nu för att räddas av en vän
Jag har inte klarat så mycket men jag har ju klarat allt som hänt.

Det är oktober nu och jag vill värma mig själv
och vara allt det där som definerar mig
Jag vill värma dig och ta hand om dig
precis så som du alltid tar hand om mig.

Titeln på inlägget kommer från Sen en tid tillbaka av Melissa Horn. Alla ni som missat henne, kolla youtube på en gång!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0