7,5 p

Igår var jag på första lektionen på min nya kurs "Språkhistoria och språkförändring" och jag kände verkligen att jag hittat rätt. Riktigt roligt var det men några saker lärde man sig snabbt

* Sitt aldrig nära dörren, då måste du resa dig upp och öppna för alla som kommer sent ungefär tretton gånger på en halvtimme. Och ja, jag räknade faktiskt.

* Min lärare är jättehäftig med sitt långa hår och tekopp som verkar ha vuxit fast i handen. Han har även lyckats bemästra konsten att prata med hundra ord i minuten, vilket betyder att man kan zoona ut lite och ändå hinna med att fatta vad han säger.

*Lingvistik är nog bland det flummigaste ämnet någonsin. Filosofi springer nog om på upploppet men fram tills dess är de rätt lika.

Jag trivdes som fisken i vattnet och längtar redan till nästa vecka. Efter lektionen träffade jag Frida och hade en välbehövlig uppdatering om allt som händer i våra liv. En sak kunde vi dock konstatera; stockholm är hemskt hemskt litet.

Nu har jag lyckats ta mig upp ur sängen, bakat scones (!) så här på morgonen och tänkte kika på nyaste avsnitten av The Hills och The City. Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0